شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۱۱:۴۷

به گفته وزیر نفت و تا چندماه آینده
فازهای ١٥ و ١٦ با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد

باشگاه خبری فراساحل: وزیر نفت اعلام کرد: فازهای ١٥ و ١٦ میدان گازی پارس‌جنوبی تا چندماه دیگر و با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، بیژن زنگنه، در آیین گشایش رسمی فاز ١٢ میدان گازی پارس‌جنوبی با اشاره به اینکه دو عرشه فازهای ١٥ و ١٦ پارس‌جنوبی آماده است، افزود: چهار ردیف پالایشی این فازها درحال فعالیت است که تا چندماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. وی با بیان اینکه بخش دریایی فاز ١٧ پارس‌جنوبی هم‌اکنون آماده است، گفت: هم‌اکنون دو ردیف پالایشی این فاز در حال فعالیت است. وزیر نفت در باره فاز ١٨ پارس‌جنوبی نیز تصریح کرد: بخش دریایی این فاز هم‌اکنون آماده است، اما در بخش خشکی کارهای لازم در حال انجام است. زنگنه با بیان اینکه جمع تولید فازهای اولویت اول پارس‌جنوبی هم‌اکنون ١٢٥ میلیون مترمکعب است، گفت: سهم فاز ١٢ از این میزان ٧٥ میلیون مترمکعب، سهم فاز ١٥ و ١٦، ٣٨ میلیون مترمکعب و سهم فاز ١٧، ١٢ میلیون مترمکعب در روز است.

وی در باره اهمیت بهره‌برداری از فاز ١٢ پارس‌جنوبی، افزود: این فاز با داشتن نقش راهبردی در اقتصاد کشور، در شرایط سخت تحریم به بهره‌برداری رسید و این مهم برگ زرینی در تاریخ صنعت نفت به‌شمار می‌رود. به گفته زنگنه، تکمیل فاز ١٢ پارس‌جنوبی با عزم جهادی تمام کارکنان، مدیران و متخصصان محقق شده و وزیران نفت دولت گذشته نیز نقش مهمی در بهره‌برداری از این فاز داشته‌اند. وزیر نفت با بیان اینکه برای تکمیل تمام فازهای پارس‌جنوبی برنامه‌ریزی دقیق انجام شده است، تاکید کرد: امیدواریم بر اساس برنامه زمان‌بندی شده به سمت موفقیت و آبادانی بیشتر از گذشته حرکت کنیم. زنگنه درباره نحوه تامین منابع مالی موردنیاز برای راه‌اندازی تمامی پروژه‌های پارس‌جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، بخشی از این منابع مالی در شورای اقتصاد تصویب و هم‌اکنون ابلاغ شده و بخشی از آن نیز قرار است از صندوق توسعه ملی، منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران و صرفه‌جویی حاصل از مصرف فرآورده‌های نفتی که به دلیل افزایش تولید گاز حاصل می‌شود، تامین شود.



  کد خبر : 620
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :